Pokud pracujete jako prodejce, pak chcete mít co nejvíce zákazníků. S největší pravděpodobností se totiž vaše výplata odvíjí od objemu prodeje. Je však otázkou, jak je získat. Jednou z možností je samozřejmě dávat na sebe těm, o kterých si myslíme, že by měli o naši nabídku zájem, na sebe kontakt Kmkdesign.

Zdá se to jako poměrně jednoduché a snadné řešení – dáme člověku vizitku, on nám později zavolá a my budeme mít prodej. Bohužel to takto ve skutečnosti nefunguje. Proto je rozhodně dobré poznat, kdy bychom měli svůj kontakt předat, a kdy je to zbytečné. To však není nijak jednoduché, zvláště pro začátečníka, který nechce přijít o žádnou příležitost. Naštěstí existují určitá vodítka, která přitom můžeme využít.

vizitka s kontaktem

Jednou z nich je sledovat výraz ve tváři daného člověka a to, jak naši vizitku akceptuje. Pokud z něj získáme pocit, že si ji vzal pouze ze slušnosti, a že ji při nejbližší příležitosti hodí do koše, nebo na ni alespoň úplně zapomene, pak je zbytečné mu ji dávat. Takový člověk vám obchod neudělá.

Také pokud vidíme, že o vaši nabídku nemá příliš zájem, je zbytečné, abychom se snažili dál. I když nás totiž poslouchá, ve skutečnosti z nějakého důvodu naše produkty nechce. A navzdory tomu, co tvrdí manažeři, takového člověka není příliš snadné přesvědčit.

klasická vizitka

Dále je dobré sledovat řeč těla onoho člověka. Není totiž tak těžké předstírat nadšení, jak by se mohlo zdát. Ovšem tělo je mnohem těžší ovládnout. Proto bychom měli dávat pozor na to, co nám říká právě to, namísto slov. Tak zjistíme, zda má onen člověk skutečně zájem o to, co říkáme.

Je potřeba si ale uvědomit, že v naprosté většině případů tento typ marketingu nebude fungovat. Ideální je, pokud se k prodeji dostanete ihned, zkrátka zákazníka přimět k impulzivnímu nákupu. Pokud mu jen dáme vizitku, pak bude mít čas si to rozmyslet, což rozhodně není pro nás dobré. Tedy alespoň pokud si chceme vydělat peníze.